כמה זמן לוקח להוציא דרכון פולני

החל משנת 2004, מי שיש לו שורשים פולניים זכאי (כפוף לתנאי סף מסוימים) להוציא דרכון פולני ולהיות אזרח אירופאי לכל דבר ועניין, וזאת לאור צירוף פולין לאחת ממדינות האיחוד האירופאי.

כיום, מי שעבר את התהליך ומחזיק בדרכון פולני, זכאי להטבות שונות וביניהן:

  • כניסה לארה"ב ללא צורך באשרה (ויזה)
  • מעבר חופשי בין מדינות האיחוד.
  • אפשרויות השקעה בנדל"ן באחת ממדינות האיחוד ללא שותף מקומי.
  • אופציה למגורים באירופה.
  • לימודים מסובסדים או בחינם במוסדות להשכלה גבוהה.
  • יתרונות בתחום המיסוי.

כאשר מדובר באזרחות פולנית היא ניתנת יחסית בקלות וזאת מבלי לעבור מבחנים, ללא צורך ללמוד את השפה הפולנית או ללמוד את ההיסטוריה והתרבות של המדינה או לוותר על אזרחותכם הישראלית. יחד עם זאת, התהליך אל עבר הדרכון הנכסף מצריך סבלנות ונמשך בדרך כלל בין מספר חודשים לשנה.

כמה זמן לוקח להוציא דרכון פולני

7 השלבים להוצאת הדרכון הפולני

אז מהם שלבי ההליך בדרך אל הוצאת הדרכון וקבלת האזרחות הפולנית?

  • .בדיקת זכאות ראשונית – תוכלו לפנות למשרדי עו"ד הבקיאים בתחום. בדיקת הזכאות הראשונית מתבצעת באמצעות שיחה טלפונית אשר במהלכה ובאמצעות מספר שאלות קצרות בודקים האם הנכם עומדים בדרישות הסף לקבלת האזרחות הפולנית. הבדיקה עורכת כמספר דקות.
  • בדיקת זכאות מקיפה – לאחר שעברתם את שלב התשאול הראשוני ועמדתם בדרישות הסף כאמור, עוברים לשלב השני, בו נבחנת זכאותכם בצורה מקיפה, וזאת על ידי מילוי שאלון.
  • המצאת מסמכים שונים – לאחר שהשבתם על השאלון ונמצא כי אתם זכאים לקבל אזרחות פולנית, תקבלו רשימת מסמכים ישראלים שעליכם להמציא. השלב הזה תלוי אך ורק בכם ובזמן שיידרש לכם להעביר את כלל המסמכים בהתאם לרשימה שקיבלתם. יש אפשרות שמשרדנו יוציא בעבורכם את המסמכים באמצעות יפוי כח מטעמכם.
  • הגשת הבקשה – לאחר שהשגתם את כל המסמכים הנדרשים לצורך הגשת הבקשה, תזומנו לפגישה לצורך הגשת הבקשה. זמן אישור הבקשה תלוי במורכבות התיק ונע בד"כ בין חצי שנה לשנה.
  • אישור האזרחות – לאחר הגשת הבקשה, ובהנחה שהכל הוגש כמו שצריך, תקבלו תעודה מקורית מפולין – מזל טוב הבקשה שלכם אושרה.
  • הוצאת דרכון – במקביל להליך אישור האזרחות הפולנית, תוכלו להתחיל תהליך של רישום המסמכים הנדרשים להוצאת דרכון פולני במרשם האוכלוסין הפולני. הדרכון מונפק על ידי השגרירות הפולנית. תשומת לבכם שאת הבקשה לדרכון ניתן להגיש רק לאחר קבלת התעודות המקוריות מפולין.

קבלת הדרכון – לאחר שבידיכם כל המסמכים (תעודת אזרחות פולנית מקורית, טופס לשגרירות, תעודת לידה ו/או תעודת נישואין אשר נרשמו בפולין, 2 תמונות פספורט), יהיה עליכם לקבוע תור באתר האינטרנט של השגרירות. תשומת לבכם שבשגרירות תצטרכו לשלם אגרה בעבור הוצאת הדרכון ועל כן הצטיידו בכסף מזומן. את הדרכון תוכלו לאסוף כעבור כשלושה שבועות מהשגרירות ללא צורך בקביעת תור נוסף.

לסיכום: הוצאת דרכון פולני – תהליך ארוך אך משתלם

הוצאת אזרחות פולנית כרוכה בהליכים בירוקרטים שונים, החל מהמצאת המסמכים אשר יעידו על כך שיש לכם שורשים פולניים ועד לתרגום מסמכים שונים לשפה הפולנית, הצורך בחותמת אפוסטיל על המסמכים השונים ועוד.
התהליך משתנה מאדם לאדם ומשכו תלוי במורכבות התיק. את הבקשה תוכלו להגיש בעצמכם אך במידה ותרצו לחסוך זמן והתעסקות, תוכלו להסתייע בעורך דין העוסק בתחום שיעבור אתכם שלב אחר שלב ויקצר את התהליך בצורה משמעותית.

בין אם בחרתם לעשות זאת לבד, ובין אם בחרתם להסתייע בעורך דין מקצועי, חשוב שתגלו סבלנות וזכרו שהיא משתלמת. הרי בסופו של התהליך תזכו באזרחות אירופאית אשר פותחת בפניכם עולם שלם של אפשרויות והטבות.

ליצירת קשר

כתובת: מגדל היובל ק' 9, עין הקורא 10, ראשל”צ

טלפון: 077-9974549

פקס: 03-9563287

דוא"ל: