אזרחות ודרכון פורטוגלי

פורטוגל הינה חברה מלאה באיחוד האירופאי המשותף. דרכון פורטוגלי, מעניק לבעליו זכויות והטבות רבות מהם נהנים בעלי דרכון אירופאי.

מכח תיקונים שנעשו לחוקי האזרחות הפורטוגלית בשנת 2015, זכאים צאצאי מגורשי ספרד ופורטוגל אשר עומדים בתנאי הסף הקבועים בחוק הפורטוגלי ויש להם זיקה ליהדות ספרד/פורטוגל, להגיש בקשה לאזרחות פורטוגלית ולהפוך לחלק מהקהילה האירופאית.

מי זכאי לאזרחות ודרכון פורטוגלי?

יוצאי טוניס, מרוקו, אלג'יר ,יוון, מצרים, סוריה, טורקיה, לבנון, בולגריה, דרום אמריקה לוב, וארצות הבלקן, עשויים להיות זכאים לאזרחות פורטוגלית.
יצוין כי קהילות של מגורשי ספרד נמצאות גם ב- רומניה, הונגריה, גרמניה, הולנד וצרפת ויוצאי מדינות אלו יכולים גם כן לבדוק את זכאותם לקבלת אזרחות פורטוגלית.

אזרחות פורטוגלית

אזרחות פורטוגלית

ההטבות הניתנות לבעלי אזרחות ודרכון פורטוגלי

  • כניסה לארה"ב ומדינות רבות נוספות ללא צורך בקבלת אשרה.
  • לימודים חינם או במחיר מסובסד במוסדות להשכלה גבוהה במדינות האיחוד האירופאי.
  • אפשרות לעבוד במדינות האיחוד.
  • אפשרות מגורים ברחבי מדינות האיחוד האירופאי.
  • אפשרות להשקעה בנכסי נדל"ן ללא צורך בשותף מקומי ואפשרות להקלות במיסוי.
  • חופש תנועה ברחבי אירופה.

טוב לדעת כי לצורך קבלת האזרחות הפורטוגלית, אין צורך לדעת את השפה ו/או התרבות הפורטוגלית, אין מבחני כניסה ודי לבסס זיקה לקהילה היהודית על מנת להיות זכאי לדרכון המיוחל.

דרכון פורטוגלי

דרכון פורטוגלי

הוכחת זיקה למגורשי ספרד/פורטוגל

מטבע הדברים, הוכחת זיקה למגורשי פורטוגל אינה דבר של מה בכך הואיל וגירוש ספרד התרחש לפני מאות שנים. הדבר הבולט ביותר שעשוי להצביע על קשר למגורשי פורטוגל וגם והקל ביותר להוכחה הוא שם המשפחה של הפונה. מסיבה זו, הוכנה במסגרת התיקון לחוק האזרחות הפורטוגלית, רשימה של שמות משפחה אשר יש במי ששם משפחתו כלול ברשימה, כדי לבסס זיקה למגורשי ספרד/פורטוגל.

חשוב לציין כי גם אם שמכם אינו כלול ברשימה, עדיין ניתן להוכיח זיקה באמצעות הגשת דו"ח גנאלוגי המבסס קשר למגורשי פורטוגל. אפשרות נוספת להוכחת זיקה הינה ידיעה בסיסית של שפת הלדינו או החכתייה על ידי מי מבני המשפחה של הפונה או באמצעות מסמכים שונים המצביעים על קשר למגורשי פורטוגל.

הדרך שלך לקבלת אזרחות פורטוגלית- אבני דרך

שלב ראשון- בדיקת זכאות ראשונית ללא עלות

בדיקת הזכאות הינה הליך פשוט וקל. יש למלא "טופס בדיקת זכאות" כאן >

בדיקת הזכאות מבוצעת ללא עלות על סמך הנתונים בשאלון ובדיקת ארץ המוצא וכן נתונים גנאולוגים , בדיקות אלו נעשות על ידי משרדנו לבסס התכנות ראשונית לקבלת האזרחות.

שלב שני- הגשת בקשה לקהילה היהודית בפורטוגל להכרה כצאצא למגורשי ספרד/פורטוגל

הקהילות היהודיות בליסבון ופורטו מוסמכות להנפיק אישורים כי הפונה הוא צאצא של מגורשי ספרד/פורטוגל, זאת על סמך טופס בקשה ומסמכים שונים שיש לצרף לבקשה המעידים על זיקה של הפונה למגורשי ספרד/פורטוגל.
ככל והפונה יוכר כצאצא של מגורשי ספרד/פורטוגל, תונפק לו על ידי הקהילה אישור רשמי בכפוף לתשלום אגרה, אישור זה הינו תנאי הכרחי להגשת בקשה רשמית לאזרחות פורטוגלית.

שלב שלישי- הכנת בקשה רשמית לשלטונות פורטוגל

הבקשה מוגשת ישירות בפורטוגל. שלב זה מתבצע בשיתוף פעולה עם עורכי דין מקומיים המתמחים בהגשת הבקשה המוגשת בשפה הפורטוגזית.
לבקשה יש לצרף מסמכים של מדינת ישראל אשר יאומתו בתעודת "אפוסטיל" ויעברו תרגום לפורטוגזית על ידי גוף מוסמך בפורטוגל.

שלב רביעי- אישור הבקשה וקבלת אזרחות פורטוגלית ממשלת פורטוגל

ככל והבקשה תאושר על ידי השלטונות בפורטוגל, יקבל הפונה תעודת אזרחות פורטוגלית רשמית ויונפקו לו התעודות הנחוצות לצורך הוצאת דרכון כגון תעודת לידה שנרשמה בפורטוגל.

שלב חמישי- הוצאת דרכון פורטוגלי

דרכון פורטוגלי ניתן להוציא בשגרירות פורטוגל בישראל, או לחילופין בפורטוגל. חשוב לציין כי קבלת הדרכון מחייבת התייצבות אישית של הפונה בשגרירות הפורטוגלית או במשרד הפנים הפורטוגלי.

כמה עולה להוציא דרכון פורטוגלי?

אגרות והוצאות-

הליך קבלת האזרחות כרוך בתשלום אגרות הן לקהילה היהודית עבור הנפקת האישור והן לשלטונות פורטוגל. האגרה לקהילה היהודית עבור קבלת אישור זכאות עקרונית הינה 250 יורו עבור הגשת הבקשה לשלטונות הפורטוגליים נגבית אגרה של 250 יורו לכל מבקש.
בנוסף, יש לקחת בחשבון אגרות של תרגום מסמכים, אפוסטיל, נוטריון וטיפול בהכנת המסמכים בישראל בסך של כ 300 יורו. 

עלות הטיפול במשרד עו"ד ונוטריון עמיחי זילברברג

עלות הטיפול בבקשת הפונה הראשון בסך של 6,800 ₪ בתוספת מע"מ   ו 4,800 ₪ בתוספת מע"מ עבור כל פונה נוסף מאותו ענף משפחתי.

אנו, במשרד עו"ד ונוטריון עמיחי זילברברג נלווה אתכם לכל אורך התהליך מבדיקת הזכאות הראשונית ועד לקבלת האזרחות והכנת המסמכים הדרושים להוצאת דרכון והנחייה צמודה ומפורטת של כל שלב בתהליך באופן שתוכלו לקבל את האזרחות והדרכון המיוחלים בדרך המהירה והחלקה ביותר .

ליצירת קשר

כתובת: מגדל היובל ק' 9, עין הקורא 10, ראשל”צ

טלפון: 077-9974549

פקס: 03-9563287

דוא"ל: