עורך דין צוואות וירושות

צוואות וירושות הינן פקודות וצווים בעלי תוקף משפטי, הטומנות בחובן רכוש, כספים ולעתים קרובות נדל״ן. על מנת לערוך צוואה יש צורך להיעזר בעו״ד המתמחה בירושות וצוואות, על מנת שהצוואה הסופית תהא תקפה, חוקית ומבוססת על רצונותיו של האדם שערך אותה.
גם בנושא ירושות ותביעת ירושה, מדובר בעולם סבוך ומורכב. משרדו של עו״ד עמיחי זילברברג מתמחה ועוסק בתחומים הללו במשך עשרות שנים, ולפיכך מציע מענה משפטי הולם ומקצועי.
מעבר לפונקציה מקצועית של עו״ד העורך צוואות, מקפיד עו״ד זילברברג על לווי אישי ותומך במהלך התהליך, ומונע מערכים אנושיים והומניים לאורך כל הדרך.

מידע נוסף

סוגי צוואות

חוק הירושה מכיר בארבע דרכים לעריכת צוואות:

  • צוואה בכתב יד שנכתבה ונחתמה על ידי המוריש, לצד תאריך.
  • צוואה בעדים הכתובה הנעשית בפני שני עדים, לצד תאריך.
  • צוואה בפני רשות המוכרת על ידי מחוקק, ובפניה ניתן לערוך צוואה. למשל: שופט, רשם בית משפט, חבר בית דין דתי או נוטריון.
  • צוואה בעל פה הנעשית לרב כשהמוריש נמצא על ערש דווי או במצבים של סכנת מוות, ונאמרת בפני שני עדים לצד רישום זיכרון דברים, תאריך ונסיבות.

צוואה ביולוגית + צוואה בעל פה

צוואה ביולוגיות

צוואה ביולוגית מתייחסת לרכוש הביולוגי שיש לאדם, ואותו הוא מעוניין להוריש. במסגרת ״רכוש ביולוגי״, נכללים חומרים גנטיים מהם ניתן להמשיך את החיים, למשל: זרע, ביצית, עוברים בעלי פוטנציאל חיים וכו. צוואה ביולוגית מקובלת בקרב אנשים החיים באזורי מלחמה, חיילים/ות, ספורטאי אקסטרים, חולים סופניים, אנשי שירות הביטחון ועוד.

צוואה בעל פה

צוואה בעל פה היא צוואה מעוגנת בחוק המותרת במקרים יוצאי דופן, כאשר המצווה הינו במצב מסכן חיים, על ערש דווי או מי שיוצא לפעולה העשויה להסתיים במוות. באחד מהמצבים הללו, המצווה יכול לצוות בעל פה את תוכן הצוואה בפני שני עדים המדברים את שפתו. העדים יירשמו בזיכרון דברים את דבריו של המצווה ויפקידו אותם אצל רשם לענייני ירושה, ככל הניתן בסמיכות למתן הצוואה.
תוקפה של צוואה בעל פה הינה חודש ימים, ובמידה והמצווה עודנו בחיים בתום חודש הימים הצוואה מבוטלת.

מקרה לדוגמא

נשוי טרי שנקרא בצו שמונה במלחמה האחרונה ביצע צוואה ביולוגית, במסגרתה תבע כי הזרע שלו יופקד בידי אשתו ועימו תוכל להמשיך את שושלתו, במידה וזו תרצה בכך.

שאלות נפוצות

  • במידה וישנה צוואה המקפחת את אחד היורשים, מה ניתן לעשות?

    ניתן להגיש בקשת התנגדות לצוואה לרשם לענייני ירושה או לבית המשפט המוסמך.

  • האם ניתן להתנגד לצוואה לאחר שהיא מומשה?

    במידה ולא הייתה אפשרות לביצוע התנגדות לקיום הצוואה במסגרת הזמן הקצובה לכך ולפיכך התממשה הצוואה, ניתן לערער על קיום הצוואה ולעתור לרשם לענייני ירושה בליווי בקשה מתאימה ותיאור המקרה בצורה מפורטת.

  • במידה והורשת עיזבון מלווה בהוראה כגון תרומת כסף, האם על מנת לרשת את העיזבון חייב היורש לבצע את ההוראה של המצווה?

    החוק הישראלי מכיר ב״תורת הבחירה״, לפיה חובה על היורש לבצע את כל ההוראות שנקב המצווה על מנת לרשת את חלקו.

  • האם ישנם מסים בעת חלוקת עיזבון?

    בחוק הישראלי אין מסי ירושה, אך העברת נכסים שנתקבלו בירושה, עשויה להיות חייבת במס. עו״ד מקצועי יוכל למזער את המס ולמנוע חיובי מס במקרים כאלה.

ליצירת קשר

כתובת: מגדל היובל ק' 9, עין הקורא 10, ראשל”צ

טלפון: 077-9974549

פקס: 03-9563287

דוא"ל: