הפטר

צו הפטר מהווה את האופק של החייב והוא למעשה המטרה לשמה נכנס החייב להליך. צו ההפטר מפטיר חובות העבר של החייב שנצברו עד למועד מתן צו הכינוס (למעט חובות שצו ההפטר אינו פוטר מפורשות או חובות שאינו פוטר לפי הדין כגון חוב הנובע מאי תשלום דמי מזונות), ומעניק לו אפשרות לפתוח ״דף חדש״ בחיים; לצאת לדרך חדשה ונקייה מחובות.

את צו ההפטר מעניק בית המשפט, בדרך כלל לאחר שהחייב כבר מצוי בהליך פשיטת רגל כמספר שנים והוא עומד בצו התשלומים שניתן לו ומגיש דו"חות כנדרש ולאחר שמומשו כל נכסי החייב על מנת להבטיח תשלום לנושיו השונים.

צו הפטר: חובה לדעת! (5 עובדות חשובות בנושא)

  • צו ההפטר אליו שואפים החייבים נקרא ״צו הפטר חלוט״, המעניק לחייב פטור מוחלט ומלא מהחובות.
  • צו הפטר מותנה הינו מצב ביניים לפיו מתן צו הפטר חלוט מותנה בהליך נוסף, למשל: תשלום החובות לפי הסדר.
  • צו הפטר חלקי הוא צו נדיר ביותר, לפיו נקבע כי החייב התנהל בתום לב רק לגבי חלק מחובותיו.
  • צו ההפטר נקבע ומוענק תוך איזון בין זכות החייב לחיות חיים מכובדים ולזכות למחילה, לבין הזכות הקניין של הנושה וציפיותו הלגיטימית לגבות את חובו.

הידעת?

הידעת? כאשר ניתן צו ההפטר, מוסרות המגבלות שהוטלו על החייב בהליך פשיטת הרגל כמו הגבלות על כרטיס אשראי, עיכוב יציאה מהארץ ועוד!

מקרה לדוגמא

מקרה של חייב קשה יום בן 70 המתגורר בדירת עמידר ואב לילדים בוגרים. החייב הינו אדם חולה ומוגדר כנכה 44%, שעבד במרבית השנים כקבלן לעבודות אינסטלציה. במסגרת העבודות שילם באשראי על סחורה מידי ספקים שונים, אך כשקבלנים הפסיקו לשלם לו נותר ללא היכולת לשלם לסוחרים מהם קנה. בית המשפט קבע כי לפושט הרגל יינתן צו הפטר מותנה בתשלום לפי הסדר.

המלצה

ברצוני לשתף ביחס החם והמקצועי שהעניק לי עו״ד זילברברג בכל שלבי הליך פשיטת הרגל שלי. כאם חד הורית נקלעתי לחובות בשל גידול עצמאי של ילדי. בזכות המקצועיות והנחישות של עו״ד זילברברג נמחקו חובותי שעמדו על למעלה ממאה אלף שקל. כיום יצאתי לחיים חדשים, ואני מפרנסת את ילדי מעבודתי כגננת.

שאלות נפוצות

  • מתי מוענק צו הפטר בהליך פשיטת הרגל?

    צו הפטר מוענק בתום ההליך המשפטי של פשיטת הרגל, ומציין את תומו. בית המשפט הוא זה שמעניק את הצו, לאחר שהסיק כי החייב איננו יכול לשלם את חובותיו והתנהל בתום לב הן ביצירת החובות והן בהתנהלותו בהליך פשיטת הרגל.

  • האם תמיד ניתן צו הפטר בתום הליך פשיטת הרגל?

    בהחלט לא. קבלת צו הפטר היא שאיפתו של כל פושט רגל, אך השגתו איננה פשוטה ותלויה רבות הן בתוצר הבחינה המשפטית אודות התנהלותו של החייב, והן בייצוג המשפטי שיש לזה האחרון.

  • האם עורך דין שמתמחה בתחום פשיטות רגל יכול להגדיל את הסיכויים של החייב לזכות לצו הפטר?

    אם הנכם מיוצגים על ידי עורך דין בעל ניסיון בתחום ומומחה בדיני פשיטת הרגל, יגדלו משמעותית סיכוייכם לקבלת צו הפטר.

  • האם צו הפטר מסיר את המגבלות שהוטלו על החייב במהלך הליך פשיטת הרגל?

    כן. מגבלות כגון אי קבלת אשראי בנקאי ועיכוב יציאה מהארץ, מוסרות עם מתן צו הפטר.

ליצירת קשר

כתובת: מגדל היובל ק' 9, עין הקורא 10, ראשל”צ

טלפון: 077-9974549

פקס: 03-9563287

דוא"ל: