תמ״א 38 הסכמת דיירים

הסכמת דיירים היא למעשה התנאי הראשון לביצוע ויישום תכניות בינוי של תמ״א 38 במבנים. ישנה מערכת תמריצים כלכליים האמורה לגייס את הדיירים לטובת הסכמה לפרוייקט, והסכמה זו צריכה לקבל ביטוי במספר שלבים בתהליך התמ״א 38:
בשלב הראשון, יש צורך להסכמת דיירים בגיבוש נציגות בית מוסכמת שתוביל את הפרוייקט מול היזם.
בשלב השני, הסכמת הדיירים דרושה לניהול המשא ומתן עם היזם ולחתימת ההסכם.
בשלב השלישי, דרושה הסכמת דיירים להכנת התכניות של היתרי הבניה עצמם.
בשלב הרביעי, שהוא למעשה שלב הביצוע, נדרשת הסכמת הדיירים לביצוע הכולל של התכנית.
בכל השלבים, הסכמת הדיירים הדרושה עומדת על 66% מסך כל הדיירים, ש- 66% מהרכוש המשותף צמוד לדירותיהם.

הידעת?

הדרך היעילה ביותר עבור השגת הסכמה של מרבית הדיירים לביצוע פרוייקט תמ״א 38 מבלי מכשול של דיירים סרבנים, היא הנגשת מידע אודות התכנית, מניעיה ויתרונותיה. במידה ויש לדיירים ליווי על ידי עורך דין מקצועי המתמחה בתחום, שיחשוף בפניהם את כלל המידע הרלוונטי הקשור לביצוע תמ״א 38, יגדיל משמעותית את הסיכוי להשגת הסכמת הדיירים! הסכמה של 100% תוביל לתהליך פשוט וקל.

מקרה לדוגמא

במסגרת פרוייקט תמ״א 38 בעיר נתניה, פנו 11 דיירים מתוך 12 למפקחת מלשכת רישום המקרקעין בשל דייר סרבן. המפקחת קבעה כפתה על הדייר הסרבן לחתום על ההסכם, והדייר הסרבן נאלץ לשאת בהוצאות המשפט.

שאלות נפוצות

  • מה דרוש בכדי להשיג הסכמת דיירים

    אנו מאמינים כי ליווי משפטי וייעוץ מקצועי מהווה אבן יסוד חשובה בדרך להשגת הסכמת דיירים. אם האינפורמציה מגיעה בכללותה לדיירים ונפרס בפניהם מידע על התהליך משלבו הראשון ועד לאחרון כולל המשמעויות הכלכליות שלו, רוב הדיירים אמורים להסכים לפרוייקט ולהבין כי הוא משרת אותם ואת מטרותיהם.

  • מה נחשב כהסכמת דיירים?

    מובן כי עדיפה הסכמה של 100%, אך במסגרת תמ״א 38 הסכמה של 66% מהדיירים הינה הסכמה מספקת להתחלת התהליך ולביצוע התכנית הכוללת בנייה של דירות חדשות.

  • האם ניתן לתבוע דייר סרבן לפיצויים כלכליים?

    ניתן. ההחלטה נתונה לבית המשפט בהתאם למקרה הספציפי של הסרבנות. ישנם מקרים רבים בהם נדרש דייר סרבן לשלם הוצאות משמעותיות בגין סירובו לחתום על ההסכם ואף לפצות את הדיירים בגין עיכוב ביצוע הפרויקט.

  • כיצד ממנים נציגות דיירים לטובת התהליך?

    נהוג לקיים הצבעה של בעלי הזכויות בבית המשותף.

ליצירת קשר

כתובת: מגדל היובל ק' 9, עין הקורא 10, ראשל”צ

טלפון: 077-9974549

פקס: 03-9563287

דוא"ל: