פורום תמ״א 38

בשל היות הפרוייקט מורכב וכרוך בתהליך קבלת החלטות משותפת של הדיירים, ובהתחשב בעובדה כי התמ"א והחקיקה המשלימה בנושא הינה מסועפת ועברה תיקונים במשך השנים, הוקם פורום בנושא תמ״א 38 העומד לרשות דיירים החווים את התהליך או רוצים להתחיל בו.
במסגרת הפורום תינתן במה להעלאת שאלות או השגות על התהליך, התלבטויות והשגות התלויות בייעוץ משפטי שהינו הכרחי לפרוייקט זה, וקשור הן ליחסי הגומלין שבין הדיירים עצמם והן ליחסים שבין הדיירים ליזם.

הידעת?

הידעת? במרבית מן המקרים ניתן למנוע סרבנות דיירים על ידי הנגשת המידע הרלוונטי מקרב גורם מקצועי מוסמך, שידע לגשר ולתווך בין הדיירים ולגרום להם להסכמות בכניסה לתהליך.

שאלות נפוצות

  • מהו הרווח של דיירים מפרוייקט תמא 38?

    הפרוייקטים משתנים ממקרה למקרה בהתאם לזכויות הבנייה, אך ככלל ניתן לצפות ברווחים רבים לדיירים במסגרת התכנית; במקרה של חיזוק הבניין בדרך כלל היזם מציע  הוספת חדרי ממ״ד, הגדלת מרפסות, בניית לובי כניסה, חידוש חזית בניין, התקנת מעליות, הוספת מחסנים, הוספת חניות ועוד(הללו תלויים בתכנון הספציפי ובתנאים הקיימים).

  • מה עדיף לדיירים: בנייה מחודשת של הבניין הכרוכה בהריסתו, או שיפוץ וחיזוק?

    השאלה תלויה בהעדפת הדיירים, ובשאלה אם המבנה בכלל מתאים לשיפוץ וחיזוק ולא מחייב הריסה. במידה וכן, נשאלת השאלה האם רוצים הדיירים לעבור דירה במהלך הבנייה בצורה זמנית, או להישאר בבית במהלכו. בנוסף, ישנה תלות בהסכמות ואישורים של הועדה המקומית לתכנון ולבניה.

  • מדוע חשוב ליווי של עורך דין בפרוייקט תמ״א 38

    ליווי צמוד של עורך דין המתמחה בתמ״א 38, חשוב מאוד הן במערכת היחסים שבין הדיירים, והן למשא ומתן מול היזם. עורך דין יהיה זה שמייצג את הדיירים בפני היזם ומקדם נאמנה את האינטרסים שלהם.

  • האם כולם זכאים לתמ"א 38?

    ישנם סעיפים רבים המגבילים ומגדירים את הזכאות לתמ״א 38. עקרונית התוכנית חלה על בתים שנבנו לפני שנת 1980, אך יש להיוועץ בעורך דין מומחה בתחום לבדיקת התאמת המבנה לתוכנית תמ״א.

ליצירת קשר

כתובת: מגדל היובל ק' 9, עין הקורא 10, ראשל”צ

טלפון: 077-9974549

פקס: 03-9563287

דוא"ל: