פקודת פשיטת רגל

מטרת הפקודה לפשיטת רגל היא לאפשר לאדם אשר הסתבך בחובות בתום לב, לשלם את חובותיו בהתאם ליכולתו הכלכלית ולאפשר לו לקבל הפטר ולפתוח "דף חדש" בחייו, נקי מחובות עבר (למעט חובות שאינם מופטרים לפי הדין).

פקודת פשיטת הרגל: חובה לדעת! (5 עובדות חשובות בנושא)

  • נושה יכול להגיש בקשה לפשיטת רגל נגד חייב שסך חובותיו של אדם לנושה זה או לנושים נוספים עומד על לפחות 87,401 ש״ח, ובלבד שהחייב גר בישראל או ניהל עסקים בארץ.
  • בית משפט יכול לדחות בקשה לפשיטת רגל אם החייב הוכיח כי הוא יכול לשלם את החובות, או אם החובות נוצרו שלא בתום לב או החייב ניהל את ההליך שלא בתום לב.
  • ניתן לחזור מהבקשה לפשיטת רגל, ברשות בית המשפט.
  • השאיפה של כל פושט רגל היא להגיע למצב של צו הפטר, לפיו נמחקים החובות וניתנת האפשרות להתחלת החיים מחדש, נקי מחובות העבר.

 

 

הידעת?

הידעת? משניתן צו כינוס נכסים נגד החייב, מעוכבים כל ההליכים המשפטיים לרבות הליכי הוצאה לפועל נגד החייב והגשת תביעה נגד החייב, טעונה אישור של בית המשפט.

המלצה

עו״ד זילברברג ליווה אותי וייצג אותי בכל הליך פשיטת הרגל במקצועיות ובנאמנות ועזר לי לקבל הפטר ולפתוח דף חדש בחיי.

שאלות נפוצות

  • כיצד מתנהל הליך פשיטת רגל?

    לאחר מתן צו כינוס, מוטלות על החייב מגבלות מסוימות כגון עיכוב יציאה מהארץ ואיסור על שימוש בכרטיס אשראי. בנוסף, עליו להגיש דו"חות חודשיים של הכנסות והוצאות ולשלם תשלום חודשי שנקבע עבורו מראש.

  • למה הכוונה בשיתוף פעולה מלא של פושט הרגל עם המנהל המיוחד או כונס הנכסים?

    משמעותו של שיתוף פעולה מלא בהליך פשיטת רגל היא חשיפת כל המידע הדרוש, מילוי טפסים ודו"חות בצורה מהימנה והתייצבות לחקירה בכל עת בו הוא ידרש לכך.

  • מה יעלה בגורלו של פושט רגל במידה ואיננו משתף פעולה בהליך פשיטת הרגל?

    כנגד חייב שאיננו משתף פעולה בהליך פשיטת הרגל עם הגופים הממשלתיים והמשפטיים והמנהל המיוחד, ניתן להגיש בקשה לביטול ההליך עקב התנהלות בחוסר תום לב.

  • כיצד מגיעים להסדר עם הנושים?

    לצורך הגעה להסדר עם הנושים, על הכנ"ר או המנהל המיוחד לזמן אסיפת כל הנושים להם חייב פושט הרגל כסף. הצעת ההסדר צריכה להתקבל ברוב מניין של הנושים שערך חובותיהם אינו נופל מ 75%.

ליצירת קשר

כתובת: מגדל היובל ק' 9, עין הקורא 10, ראשל”צ

טלפון: 077-9974549

פקס: 03-9563287

דוא"ל:

    טלפון: 077-9974549

    פקס: 03-9563287

    דוא"ל:

    כתובת: מגדל היובל ק' 9, עין הקורא 10, ראשל”צ

    כל הזכויות שמורות לעו”ד עמיחי זילברברג