הליך הוצאה לפועל

הליכי הוצאה לפועל משתנים ממקרה למקרה, ומתנהלים על ידי רשות האכיפה והגבייה -מערכת מבצעת של בית המשפט.
עו״ד עמיחי זילברברג מתמחה במתן ייעוץ משפטי וייצוג משפטי הן לחייבים והן לזוכים בהליכי הוצאה לפועל. המשרד של זילברברג עוסק בתחום זה למעלה משני עשורים, וצבר ידע וניסיון עשיר בכל ההליכים האפשריים.
עזרה משפטית איכותית ומקצועית חשובה ביותר בהליכי הוצאה לפועל, היות וטיפול לא נכון עלול להיות מדרון חלקלק לבור כלכלי שמאוד קשה לצאת ממנו.

הליך הוצאה לפועל: חובה לדעת! (5 עובדות חשובות בנושא)

  • חייב שאיננו מקיים את צווי ההוצאה לפועל עלול להיות מוכרז כחייב המשתמט ממילוי החוב ורשם ההוצאה לפועל רשאי להטיל עליו סנקציות ומגבלות שונות ומגוונות.
  • במקרים של הוצאה לפועל ישנם הליכים העומדים לטובתו של החייב, כמו: עיכוב תהליכים, בקשה לביטול צו יציאה מהארץ, הגשת התנגדות לביצוע שטר ועוד.
  • איחוד תיקים הוא מצב בו אדם שנפתחו נגדו תיקי הוצאה לפועל על ידי גורמים שונים מבקש לאחדם ולשלם סכום חודשי קבוע המתחלק בין הזוכים השונים.
  • בהליכי הוצאה לפועל ניתן לעתור ולבקש הכרזה בתור חייב המוגבל באמצעים, אם אין בידי החייב אמצעים לשלם את החובות תוך הזמן שהחוק מציב לכך.
  • תחום ההוצאה לפועל וההליכים השונים המתרחשים בו מחייב התמקצעות והתמחות של עורכי דין המכירים ומזוהים עם עשייה ספציפית זו. לא כל עורך דין יכול להתנהל כראוי במקרים של הוצאה לפועל עבור מיוצגיו!
  • חייבים מוגבלים באמצעים אשר עמדו בצו התשלומים למשך 4 שנים לפחות, עשויים בנסיבות מסויימות לבקש הפטר בהוצאה לפועל בדומה להליכי פשיטת רגל.

 

הידעת?

לפי תיקון לחוק ההוצאה לפועל, רשאים חייבים שהוכרזו כחייבים מוגבלים באמצעים, לעתור לקבלת הפטר מחובות בתנאים מסויימים.

מקרה לדוגמא

אדם שיש לו חובות רבים לנושים שונים, יכול לבחור אם להגיש בקשה להכרזה כחייב מוגבל באמצעים בהוצאה לפועל או להגיש בקשה לצו כינוס נכסים ועיכוב הליכים לפי פקודת פשיטת הרגל.

שאלות נפוצות

  • מהי אזהרה, וכיצד יש לפעול בעקבות אחת כזו?

    אזהרה היא הצעד הראשון בהליכים נגד החייב, והיא מיידעת אותו שנפתחים נגדו תיקים בהוצאה לפועל. בעקבות אזהרה החייב יכול לבקש הבהרה, להתנגד לביצוע או לנסות ולהגיע להסדר עם הזוכה.

  • מה עושים כאשר מוטל צו עיקול על רכוש שלך בגין חוב של צד שלישי?

    באם החייב מתגורר בכתובת בה הרכוש איננו שלו, יש להגיש פסק דין הצהרתי לפיו המיטלטלין בכתובת הנוכחית אינם שייכים לחייב, בליווי הצהרה של הבעלים החוקיים של המיטלטלין.

  • כיצד זוכה יכול לאתר חייב באם זה האחרון לא מתגורר בכתובת בה הוא רשום?

    במקרים אלו יש צורך בחוקר פרטי המתמחה בתחום איתור חייבים, וזהו שירות שלרב עורך דין שמשרדו מתמחה בכך יכול להציע.

ליצירת קשר

כתובת: מגדל היובל ק' 9, עין הקורא 10, ראשל”צ

טלפון: 077-9974549

פקס: 03-9563287

דוא"ל: