דרכון פורטוגלי לצאצאים של יוצאי ספרד

צאצאים של יוצאי ספרד ופורטוגל יכולים לנצל את היתרונות הרבים של דרכון פורטוגלי. החל משנת 2015 אומץ בפורטוגל תיקון לחוקה שמתיר ליהודים לקבל אזרחות אם הם מצליחים להוכיח שהם צאצאים של הקהילה היהודית המקומית. המשמעות היא שנכדים וצאצאים של יוצאי ספרד ופורטוגל יכולים לקבל דרכון פורטוגלי ולהפוך לחלק מהקהילה האירופאית.
בין הזכאים לדרכון פורטוגלי נמנים בין היתר יוצאי מדינות כגון מרוקו, טוניס, לוב, מצרים אלג'יר ומדינות רבות נוספות אליהן גורשו או הגיעו מגורשי ספרד ופורטוגל.

היתרונות של דרכון פורטוגלי

היתרונות של דרכון פורטוגלי לצאצאים של יוצאי ספרד ופורטוגל הינם רבים ומשמעותיים. הדרכון הפורטוגלי הוא דרכון אירופאי לכל דבר ועניין. המשמעות היא שהמחזיק בדרכון פורטוגלי יכול לנוע חופשי ברחבי היבשת האירופאית, לעבוד, ללמוד, לסחור ועוד. כמו כן, בעלי דרכון פורטוגלי לא צריכים להגיש בקשה לקבלת אשרה (ויזה) לכניסה לארצות הברית.

היתרון של הוצאת דרכון פורטוגלי על פני הוצאת דרכון ספרדי הינו כי באופן עקרוני, קל יותר להוציא את הדרכון הפורטוגלי. אין דרישה בהליך קבלת הדרכון הפורטוגלי לעבור מבחני שפה והכרת ההיסטוריה. בנוסף, אין צורך להישבע למלך ולדגל כדי לקבל את הדרכון. אלו בדיוק הדברים הקטנים שמקלים על התהליך והופכים אותו לריאלי ואטרקטיבי עבור קהל היעד.

איך הנכדים/צאצאים יכולים להוציא דרכון פורטוגלי?

התהליך כולל מספר שלבים שעיקרם הם כדלהלן:
א. ריכוז מסמכים להגשה ראשונית – בשלב הראשון מרכזים את כל המסמכים הרלוונטיים ומתכוננים לקראת הגשה ראשונית. זה השלב שמומלץ לחטט באלבומים המשפחתיים ולברר עם קרובי משפחה האם יש מסמכים המעידים על שורשים ספרדיים כגון כתובה של הסבא או סבתא, תעודות עלייה, תעודות נישואין וכדומה. את המסמכים מגישים לקהילה היהודית בפורטוגל שהיא מוסמכת להנפיק אישור באם המבקש הינו נצר ליוצאי ספרד או פורטוגל.
ב. קבלת אישור הקהילה – בשלב השני ממתינים עד לקבלת אישור של הקהילה היהודית בפורטוגל. נציגי הקהילה נותנים את האישור למי שמוכיח כי הוא צאצא של יוצאי ספרד ופורטוגל ומכאן החשיבות הרבה להכנת הבקשה לאישור הקהילה באופן מקצועי ויסודי.
ג. הגשת בקשה לממשלת פורטוגל וקבלת תעודות לידה שנרשמה במרשם האוכלוסין בפורטוגל –
שלב זה מתבצע בעזרת עורכי דין המוסמכים בפורטוגל ובשיתוף פעולה עם עורכי דין בישראל ויש להם ידע וניסיון בטיפול בהגשת בקשות לאזרחות. המסמכים הרשמיים נחתמים על ידי נוטריון בחותמת אפוסטיל ובתרגום לפורטוגזית. ההליך מסתיים בקבלת תעודת לידה שנרשמה במרשם האוכלוסין בפורטוגל.

לסיכום

ליוצאי מדינות רבות כגון, מרוקו, טוניס, לוב אלג'יר ועוד, נפתח חלון הזדמנויות נדיר לקבלת אזרחות ודרכון פורטוגלי ולהינות מהיתרונות הרבים שיש לדרכון הפורטוגלי להציע. חבל לפספס את ההזדמנות. מומלץ לפנות עוד היום לעורך דין המתמחה בתחום על מנת לבדוק את זכאותכם.

ליצירת קשר

כתובת: מגדל היובל ק' 9, עין הקורא 10, ראשל”צ

טלפון: 077-9974549

פקס: 03-9563287

דוא"ל: