בדיקת זכאות לדרכון פורטוגלי

בדיקת זכאות לדרכון פורטוגלי היא השלב הראשון בדרך להוצאת דרכון זר. דרכון פורטוגלי  קורץ לישראלים רבים שהם צאצאים של מגורשי ספרד ופורטוגל. התהליך מתחיל בבדיקת זכאות קצרה על סמך פרטים בסיסיים של המבקש/ת. המטרה של בדיקת הזכאות היא לבדוק היתכנות ראשונית עבור המבקש/ת וכך לחסוך זמן והוצאות. מעבר לכך, חשוב לציין כי גם אם אין בידכם מסמכים המעידים על שורשים ספרדים או פורטוגלים , עדיין ניתן לקבל את אישור הקהילה היהודית בפורטוגל על סמך שם המשפחה וההיסטוריה המשפחתית שלכם.

בדיקת הזכאות מתבצעת על סמך שאלון קצר אותו ממלא המבקש/ת הכולל פרטים אישיים של מבקש/ת הבקשה להוצאת דרכון פורטוגלי. מלבד שם פרטי ושם משפחה, חשוב לציין האם בוצעו שינויים בשם (גם עקב נישואין). בנוסף, יש לציין את ארץ המוצא, את האזרחויות הקיימות, את שם האב ושם משפחתו, את שם האם ושם משפחתה לפני הנישואין וכן את ארץ המוצא של הסבא והסבתא מצד האמא והאבא.

מה עושים אחרי בדיקת זכאות?

התוצאות של בדיקת זכאות יקבעו האם יש טעם להמשיך את תהליך הוצאת דרכון פורטוגלי. אם המבקש זכאי עקרונית להוצאת דרכון פורטוגלי, הוא יכול להתחיל בתהליך. מומלץ להיעזר בעורכי דין המתמחים בתחום ויש להם הידע והניסיון בהליכים להוצאת דרכון פורטוגלי.  

התהליך עצמו  מונה מספר שלבים:

א. ריכוז מסמכים – בשלב הראשון של תהליך הוצאת דרכון פורטוגלי לאחר בדיקת זכאות חיובית יש לרכז את המסמכים הרלוונטיים (ככל וישנם). מומלץ לבדוק ולעשות חיפוש מקיף בבית האם קיימים מסמכים ישנים כגון דרכונים ישנים של ההורים והסבים, כתובה ועוד. מסמכים אלו יוכלו לעזור לזרז את קבלת אישור  הקהילה היהודית בפורטוגל שהוא שלב ראשון והכרחי בדרך לקבלת הדרכון הנכסף.

ב. הגשת המסמכים לנציגי הקהילה – בשלב השני נדרשים מבקשי דרכון פורטוגלי להגיש בקשה לקהילה היהודית בפורטוגל. מבחינת החוק בפורטוגל, נציגי הקהילה היהודית הם אלו שמוסמכים להנפיק אישור כי המבקש הינו נצר לאנוסי ספרד ופורטוגל וזכאי להגיש בקשה לקבלת דרכון פורטוגלי.

ג. הגשת בקשה לממשלת פורטוגל – שלב זה מתבצע בדרך כלל בעזרת עורכי דין מוסמכים בפורטוגל ובשיתוף פעולה עם עורכי דין בישראל אשר להם ידע וניסיון בטיפול בהגשת בקשות לאזרחות. המסמכים הרשמיים נחתמים על ידי נוטריון בחותמת אפוסטיל ובתרגום לפורטוגזית.

ד. קבלת תעודות לידה שנרשמה במרשם האוכלוסין בפורטוגל – קבלת תעודות לידה ומיד לאחר מכן גם אישור לאזרחות מייצגים את השלב האחרון בתהליך הוצאת האזרחות הפורטוגלית..

כך מגדילים את סיכויי ההצלחה של התהליך

משפחה לגבי מסמכים המעידים על שורשי המשפחה, עשויים להגדיל את הסיכוי לקבלת הדרכון המיוחל ולזירוז התהליך וסיומו בצורה מוצלחת. . היעזרות בעורך דין הבקיא בתהליך הנפקת הדרכון ובעל ניסיון בתחום, יגדיל באופן משמעותי את הסיכוי לעבור את התהליך בהצלחה להפוך לבעל דרכון פורטוגלי ולהיות חלק מהקהילה האירופאית וליהנות  מהיתרונות הרבים הכרוכים בכך.

ליצירת קשר

כתובת: מגדל היובל ק' 9, עין הקורא 10, ראשל”צ

טלפון: 077-9974549

פקס: 03-9563287

דוא"ל: